Educatieve projecten en workshops
Dansworkshops
Binnen het basis en voortgezet onderwijs verzorgen wij workshops met een bepaalde dansstijl. In overleg met de school kan er per klas gekozen worden voor een dansstijl:
Vraag offerte aan
- Kleuterdans
- Streetdance/Hiphop
- Modern/Jazz
- Klassiek Ballet
Coachen leerkracht bij theatrale voorstelling
Onderbouw
In onderstaande lessenserie werkt de leerkracht samen met de klas toe naar een theatrale voorstelling met een prentenboek als leidraad. De voorstelling wordt gespeeld voor de school en voor ouders/verzorgers. De lessenserie bestaat uit 5 lessen van 45 a 60 minuten per les, één generale en één voorstelling.
De leerlingen leren a.d.h.v. een theatervoorstelling om via een rol emoties te kunnen spelen. Dit sluit aan bij kerndoel Kerndoel 54 - De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Bovenbouw
In onderstaande lessenserie werkt de leerkracht samen met de klas toe naar een theatrale voorstelling. De leerkracht wordt ondersteund in het maken van een eigen gemaakt script wat gevormd wordt door de leerlingen. De voorstelling wordt gespeeld voor de school en voor ouders/verzorgers. De lessenserie bestaat uit vier lessen van 60 tot 90 minuten per les met generale en voorstelling.
De leerlingen leren a.d.h.v. een theatervoorstelling om via een rol emoties te kunnen spelen. Dit sluit aan bij kerndoel Kerndoel 54 - De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
De leerlingen leren d.m.v. samenwerken een voorstelling te maken en spelen. Daarbij leren zij op een positieve manier te regisseren van het theaterspel en de spelers. Hiermee ontwikkelen zij een reflectief vermogen en dit sluit aan bij Kerndoel 55 - De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
Schoolvoorstelling:
De vloek van de professors
De professors en de vloek is een interactieve voorstelling met zang, dans en theater. Er heerst een vloek op de school! Als de professors niet snel de vloek oplossen dan veranderen alle leerkrachten in enge monsters! Om de vloek op te lossen is hulp nodig van alle leerlingen.
Tijdens de lesdag komen de vakdocenten in hun rol als professors op school. Alle leerlingen verzamelen zich op het plein waar de intro zal plaatsvinden. Vervolgens gaan alle groepen naar hun eigen klas. De groepen worden zo verdeeld dat iedere klas een les zang, dans of theater krijgt. Iedere groep speelt een stuk in de voorstelling en gedurende de voorstelling komen zij om de beurt vanuit het publiek op. De leerkrachten spelen ook een kleine rol in de voorstelling doordat zij eenmalig opkomen en bewegen als monsters.
Deze interactieve voorstelling kan het gehele schooljaar gegeven worden ter opening of afsluiting van een bepaalde schoolperiode, als binding voor de school tussen leerlingen en/of ouders of ter bevordering van het creatieve proces onder de leerlingen.
Dit project wordt gegeven door drie vakdocenten.
Overige projecten
Begeleiding in performance
Danthé biedt begeleiding bij verenigingen, stichtingen of organisatie die toewerken naar een bepaald optreden voor publiek.
Of het nu om een zangkoor gaat dat binnenkort een concert heeft waarin ze graag iets meer willen dan alleen maar staan te zingen of een fietsclub dat tijdens een jubileum hulp nodig heeft bij een leuk optreden.
De aanvragen zijn zeer divers en alles is mogelijk in overleg!
Begeleiding in huwelijksdans
Samen met een dansdocent wordt op basis van de wensen van het toekomstige bruidspaar een huwelijks choreografie gemaakt. Vervolgens worden er d.m.v. privé danslessen de choreografie aangeleerd. Hoeveel danslessen hier voor nodig zijn verschilt per stel.
De lessen zijn laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk.